maandag 24 november 2014

Recycleer 14-daagse Editie 4.0.....ook wij deden mee!

  



Mieke van Boomieblogt vroeg me enkele maanden geleden
of ik een recycleersel wilde inzenden voor de recycleer 14-daagse editie 4.0
Aangezien hier redelijk vaak kringloopgerief onder mijn machinenaald belandt....
....moest ik daar geen twee keer over nadenken.

Door te recycleren draag ik bij aan het verminderen van de afvalberg ,
EN het vermeerderen van mijn spaarcenten...
( een € niet uitgegeven is een € gewonnen!)
...een win-win-situatie me dunkt!
Bovendien maakt recycleren een mens creatief-inventief...
...goed om mijn hersenen uit te dagen en te trainen..
;)







Wat gebruikte ik voor mijn recycleersel?
- een wit gaas-gordijn (€1,70)
- een goudkleurig overgordijn (€3,00)
-enkele kanten doilies (€1,00)
Alles gevonden bij de plaatselijke kringloopwinkel
( Opnieuw&Co)






En wat maakte ik daar nu van?
TADAAAAAA.....
Een nieuw prinsessenkleed voor toertje1!
Het vorige exemplaar ( zie blogpost 08/02/2014) is namelijk wat aan de krappe kant geworden...
....en dat ze voor de volgende carnavals-editie terug een prinses zou worden ....
......dat stond al als een paal boven water!













Er werd voor dit naaisel niet echt een patroon gebruikt,
het was meer een hang-pas-speld-naai-knip-frommel-PROJECT

Een simpel kort bovenlijfje met pofmouwtjes en een lange aangerimpelde rokpartij...
.....meer valt hier eigenlijk niet over te zeggen/schrijven.
Een simpel model en een prinsessig stofje=prinsessenjurk!






Het gaas-gordijn werd twee keer dubbelgevouwen
zodat er vier lagen extra volume konden worden toegevoegd.
Net zoals de buitenrok werd ook deze bovenaan aangerimpeld.






De doilies werden uit de losse pols geplooid en gefrommeld ...
....voor verkleedkleding gooien we alle regels al eens graag overboord!





Ja!
Ze hadden in die tijd ook al kamsnaps ....en kringloopwinkels!
;)









Eigenlijk moet je de jurk situeren in de pruikentijd.
Echter...een pruik in de gepaste maat vinden bleek een moeilijke,
zeg maar onmogelijke opdracht!
Nu denk ik eerlijk gezegd dat toertje 1 nooit zo'n suikerspin op haar hoofd zou willen zetten...
....een kroontje dan maar.....the girl loves bling-bling!
Het kroontje kocht ik voor carnaval ( vorige editie)
.....en dat kan gerust nog enkele edities meegaan.










Zelfs het zakdoekje is een kringloopvondst 
:)






Ik ben wel fan van dit soort free-style-sewing....
....meer van dat!






Pateeke 1 plaatste ondertussen ook een bestelling bij Naaiatelier mama....
....een prinsen-outfit!
Ik zou mezelf niet zijn als ik daar geen gehoor aan zou geven...
WORDT VERVOLGD!
:)


65 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige prinses! Indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, maar deze is echt wel geweldig!!!! Moest mijn dochter die jurk zien, ge zou direct een bestelling krijgen ;-). Waw, ik ben zelfs stiekem jaloers op je dochtertje, want zou zelf ook wel graag zo eens rondlopen ;-). Ik had het vroeger (en nu nog altijd eigenlijk) wel voor de Sissi-jurken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hare koninklijke Toertje ziet er benoemenswaardig beeldig uit!
    Mijn oprechte felicitaties aan de kleermaakster! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't is het seizoen om sprookjesboeken open te doen :) hoe heerlijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, dit is wellicht het schattigste recykleersel dat ik al gezien heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, daar is dat dotje! Stiekem wil ik dat ook nog wel eens, zo'n jurk voor mezelf. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh man, die wil ik ook! Zo schoon zeg... Als ik dat toon aan mijn 10-jarige...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooo, wat een moois heb je weer onder je naaimachine tevoorschijn getoverd!! Ben benieuwd naar de volgende koninklijke outfit ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top! Nu de prinsentenu! Ik ben al curieus!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaw!! Schitterend!!!! Echt heel mooi! Die prinses zal wel super tevreden geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit mooi!!!! Dit is echt hogeschool recycleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, 'een hang-pas-speld-naai-knip-frommel-PROJECT', dat zijn inderdaad de leukste!

    Prachtig kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig! Helemaal top, het staat haar super! Mooi gedaan :)
    (hier vind ik helaas nooit zulk moois bij de kringloop)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Géweldig! Welk klein meisje wil nu niet zo'n jurk! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaa, dat is nu eens een prinses in stijl se! Roos is echt zo 2013. Welkom goud!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zalig!!! Ik ben daar jaloers op, op dat gefreestyle, ik durf dat niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je moet het er toch maar in zien, zo op het moment dat je in de kringwinkel staat. Dit is echt een pracht van een prinsessenjurk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig! Wat een mooie prinsessenjurk.... daar zal ze heel veel ingezien gaan worden verwacht ik zo. Een juweeltje. Knap hoe je dat kan zien in een gordijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Woehoe wat gaaf weer!

    Ik postte vandaag een gerecykleerd winterjassen, blij mee, maar dit oogt wel spectaculair!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, ze past zo in Royalty!
    Super mooi gedaan!

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig! Hare koninklijke hoogheid straalt, al blijkt uit die laatste foto vooral een hoog kapoengehalte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Na dit prachtige freestyle sewing kijk ik maar al te graag uit naar de prinsenoutfit !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OMG ! Dees is FANTASTISCH ! Volgens mij is er 1 content...! En gij hebt nen goedkope kringloopwinkel in uw buurt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel VIJF ( goedkope) kringloopwinkels in mijn buurt...:)
      Maar ze hebben onlangs hun prijzen serieus omhoog gedaan, ik peis dat ik teveel reclame heb gemaakt!
      ;)

      Verwijderen
  24. Gweldig! Elk meisje wil jou als mama, dat kan niet anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit is een super geweldig kleedje!!Hier bij ons vind je zulke vondsten niet in de kringloop!Doe zo verder zou ik zeggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oooh dit is echt heel mooi! Die kinders van u hebben het toch getroffen. Zo zie je maar wat een kringloopwinkel en wat freestyle naaien kan brengen, super! En ja, ook ik ben jaloers op t kind, dat die nog zo'n gigantische rok aan mag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oh waauw zeg! Wat een ongelooflijk toffe jurk! Echt prinseswaardig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vroeg me af wat het moest worden, maar het is meer dan geslaagd! Ontzettend tof en alvast heerlijk vooruit gewerkt! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw! Wat een prachtige prinses!
    Succes met de prins outfit! Ik ben al benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig wat jij toch allemaal zo onder je naaimachine onderuit tovert. En dan nog es zomaar op 't gevoel. Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Schitterend gedaan!! En dat stofke ook.. Ni te doen! Mega, écht!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ongelooflijk mooi!!!!!!! OOOOOOOOOOOOOOOOOO en die laatste foto!!!!! Wat een poseertalent heeft die kleine mooie meid toch!
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Supermooi!!! Je doet jezelf tekort om dat steeds gefrommel te noemen. MIsschien is het je forte, free-style naaien.... geen gefrommel zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Volgens mij zou mijn dochter jou wel als mama willen zeg ;-), wat een geweldige jurk.... En hoewel ik niet into carnaval en verkleden ben, ben ik wel into geschiedenis enz. Deze jurk vind ik dus ook lichtjes geweldig. Ik kijk zo hard uit naar de outfit van pateeke 1!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ge hebt uzelf weer eens overtroffen! Zo mooi! Die dollies aan de mouwen, goed idee.
    Ik ga dat hier als inspiratie gebruiken, ik had ook zoiets in mijn hoofd. Maar ik hield onlangs grote kuis en gooide zo'n oude gaasgordijnen weg. Dju seg. Maar ik vind wel iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Amaai zeg, zo weggelopen uit een Sisi film.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geweldig!!! Mijn dochtertje van twee kijkt kwijlend naar de jurk en zwijmelt: pinsesssss.... (=prinses) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hier word ik gewoon stil van, jij kan toveren met stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wauw, wat een geweldig eindresultaat heb jij getoverd uit een paar gordijnen. ;-) uw schattig toertje blinkt van contentement!

    BeantwoordenVerwijderen