donderdag 2 mei 2013

De ontspanningstas.....




Na de strijk....
( weeral veel te veel naar mijn goesting!)




...en de lunch...
( restjes van mediterrane rijst en bolognesesaus uit de frigo!)
;)





....was ik toe aan wat ontspanning!

Geïnspireerd door haar, besloot ik om ook eens een tasje te maken...
Ietsje anders, want bij mij geen stolplooi...
....maar een omgekeerde stolplooi
( 't heeft waarschijnlijk ook ne naam...maar ik weet ze niet!)
:)

Ik knipte de stof uit de losse hand...
...niet zo'n goed idee!
'k Heb hier en daar wat moeten foefelen....
Ge ziet dat nergens hoor....maar ik WEET het wel!
Dus
Volgende keer eerst en patroontje tekenen...
dan zijn al mijn patroondelen even groot en lukt alles van den eerste keer!
:)





Op de plooi een knoop als kleurig detail....



Stof
Applejack

Voering....rood met witte stippen
Paspel....Veritas
Knopen uit eigen voorraad

22 opmerkingen:

  1. Mooi tasje! Na gedane arbeid is het achter de naaimachine goed ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tas, tof om daar een knoopje te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tas zeg! groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben dus gelukkig niet de enige die restjes rijst met restjes spaghettisaus opwarmt :-)
    mooie tas geworden, ondanks het gefoefel.
    hier eerst nog enkele uren zolder opruimen en kinders entertainen voor ik (EINDELIJK) nog eens achter mijn naaimachien ga geraken...ik tel af :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rijst met bolognesesaus=supercombinatie!
      Veel plezier vanavond achter je naaimachien....
      :)

      Verwijderen
  5. Ontspanningtas:ga je die dan meenemen naar de fitness?
    Of eerder om te shoppen? Mooi gedaan en wij zien alleen het eindresultaat(top)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IK fitnessen....woehaha!!!
      En voor te shoppen is die echt VEEL TE KLEIN!

      't is eerder een kindertasje....;)

      Verwijderen
  6. Fijne tas! En dat knoopje is heel leuk. Ik kocht onlangs tafelzeil met rode appeltjes. Zo leuk als print!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fris en mooi en leuk weer geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een geweldige tas ! Leuk met die knoop !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke tas!
    En na de strijk verdien je wat ontspanning!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tof. en dat stofke: helemaal lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk tasje! En weeral zo hupla... efkes zonder patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, supertof, en ik zie idd nergens gefoefel, dus voor de buitenstaander is dit weer een zoveelste prachtexemplaar dat onder jouw naaimachine gerold is!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi, knap, goed gedaan, ook diene strijk hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een toffe tas en een mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben aan het bijlezen na een een lekkere vakantie. Maar wat heb je weer mooie dingen gemaakt en prachtige dingen gekocht!! Moest net aan je denken, vriendin van mij staat met zelfontworpen stof op de Dolle Mart in Beerzel (Putte, Belgie) https://www.facebook.com/events/170278533130703/ deze zondag, misschien iets voor jou!?! Kan er zelf helaas niet naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi tasje heb je gemaakt. De stof en die toffe knoop erbij maakt het helemaal af!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen