vrijdag 18 januari 2013

De omkeerbare tas..



Tijdens de eerste bijeenkomst van onze naaiclub ( Edegem handgemaakt) werd er bij wijze van opwarmertje een workshop gegeven.
Twintig dames gingen ijverig aan de slag om een omkeerbare boodschappentas te maken, want zeg nu zelf, boodschappentassen heb je nooit genoeg en boodschappen kan je maar beter in stijl doen!
Zelf koos ik voor een blauw stofke dat ik ooit eens op het stoffenspektakel kocht, de zakskes werden afgeboord met een oranje biais en een oranje naaimachine werd erop geflocked.....zo zou iedereen mijn liefde voor het naaimachien kunnen zien!
Voor de draagriemen gebruikte ik keperband, deels uit gemakzucht ( bij mij moet alles snel gaan ) en deels omdat ik de stof voor de draagriemen te kort had geknipt!


Voor de andere kant koos ik een stofke van Petit pan, gekocht bij Bambiblauw.
De zakskes werden afgeboord met een turquoise biais, al kunt ge dat op de foto niet zien.
Uiteraard werd er veel afgetaterd tijdens ons samenzijn en fouten maken waren onvermijdelijk !
Correcties waren dan ook dikwijls aan de orde bij mij, maar uiteindelijk werd er toch een toonbaar resultaat behaald....


Tot slot naaide ik nog enkele vintage knoopjes op, gewoon voor de sier........en omdat anders mijn mega-knopenvooraad nooit opgeraakt!


3 opmerkingen:

  1. Super vrolijke tas, veel leuker dan de mijne van de Lidl... Ik moet toch ook maar eens aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei schoon geworden. En uw stofke loopt precies perfect door! Nu ben ik wel benieuwd wie gij juist zijt. Want ik was er ook. Spannend he. Maar ik denk dat ge tegenover me zat ;-)Tot woensdag??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doorlopen van't motiefje, dat lijkt maar zo hoor....in't echt ziet ge wel foutjes :)
      Nu ben ik dus ook wel benieuwd wie dat gij zijt....ZEKER tot woensdag!!!
      Debora

      Verwijderen